Wednesday, April 02, 2008

UmNo = SarKaS



UMNO = SarkaS?? HaHa..... Cuba bayNGkan ada apa dalam Sarkas?? kalau kita g tgok pertunjukan Sarkas, kita akan disajikan dengan persembahan yang hebat oleh pelatih binatang-binatang buas. Contohnya, Kehebatan si pelatih dalam mengarah harimau, gajah, singa, monget, beruk dan lain2 lagi. kesemua binatang-binatang itu akur dengan kata si pelatih. jarang sekali kita lihat binatang-binatang itu againts pelatihnya.

Jadi yang berkuasa dalam sarkas adalah Pelatih binatang buas tu. Dan yang lagi hebat lagi apabila pelatih itu mempunyai pembantu yang membantunya untuk menjalankan dan mengurus segala perjalanan di sarkas. Maybe pembantunya boleh bertindak sebagai master mind yang memikirkan soal duit ticket, lokasi-lokasi yang sesuai tuk buat pertunjukan, promosi2 yang mampu menarik orang untuk datang dan macam2 lagi.....

Apabila berlaku sebarang kesilapan, orang ramai mula menyalahkan pelatih. Tidak kurang jugak yang menyalahkan pembantu pelatih itu yang seolah-olah menguasai bisnes Pertunjukan Sarkas.

ApaPun, MemaNg syok tengok PertujukaN SarKas ni...... Nampak hebat dari Dalam. Tapi ia HanyalaH keseroNokan yang sekejap sahaja. SelepaS habiS PertunjukaN, tamatLah keseroNokan..... dan Ia menJadi kenangan ManiS dan BuruK Bagi Semua yaNG melibatkan diri dalam Menjayakan Pertunjukan Itu.

FikirRkan DengaN Minda Dan Emosi......... Minda Tanpa Emosi = KosoNg ... Emosi Tanpa Minda = BodoH.... Minda dan EmosI... TerPancarLah KeBijakSanaaN AbaDi...... :-)

0 comments: