Wednesday, July 23, 2008

ToMyaM AsLi SabaH...

(GamBar HiaSaN semaTa2.. :-) TaPi aku akaN buaT yg lAgi superB dr yg Ni.. kih2..)

KadaNg2 aku teraSa bahaWa aku Sgt kekurangaN Ilmu tentANg KemAhiraN hIdup. MemasaK.. berenang.. n bayak lagi laa.. n kebanyakannya adalah bnda2 asas yang rasanya perlu jugak diketahui oleh seorang lelaki spt aku ni. (kih2.. konon2 laa...)

So cuti kali ni, selain berpraktikal di hospital.. aku rasa perlu jugak kita ni memprkasakan kemahiran2 asas. napa tau.. selalu jgak aku trfikir.. n byak jgak aku tya ngan Abg2 n KakaK2 HO di hospitl tu.. ttg keja dorg ni sgbai DR..

kebanyakannya ckp StresseD.. ada jugak yang ckp BorinG.. HiduP mcm Ndak hiduP jak.. Kurang Sgt berSosial.. kawN2 pun hanya kwN2 sekerja jak.. balik Rumah teda bnda len buaT.. Tdo jaK.. so dikira2.. dalam setahun.. 3/4 nya dihabiskan 24 jam di Hospital. 1/4 Tdo.. Adussssss.....

Bnda2 ni buaT aku trfikir.. Aku ndak mau keja ku nnti ni akan buat aku tertekan.. Rasa BorinG.. n AKu takuT2 keja aku ni akaN menjadi MusuH dalamaNku sndiri. Bila bndA2 ni jadi, ia akan EffecT gak nnti ngan patienT2 len. banyaK laa bnda yang akan Jd ProbleM. FamilY ka.. apa ka.. byak laa..

aku jgaK takuT.. nnTi bila Sdah kejA, Aku akAn kuranG berpeluaNG untuk joiN member2 ku BEkerja berSama2... berUSraH berSama2.. dan Len2.. (MMg Pun Akan KUraNg)

walaupuN aku tau, bnda tu pun boleH jgaK dibuaT di HospitaL.. CthnYA.. buaT usRah di kalanGAn DR2 musliM yang Ada FikrAh IslaM.. NUrSeS.. kaKitangaN2 HospitaL.. dan Len2.. DiMasA yaNg sesuai laa.. taPi kan.. SuaSana mmG berbeZa.. NdaK samA baa.. Zuk dia Tu mmG len Sgt2..

AKu juSt tAkuT bndA tu jadi Ats Diri AKu laa.. TerjebaK dalaM wabaK2 sepanJang jalAn.. au lebih DikenaLI sebagaI FUTUR..

So.. ataS ketakutaN itu.. (kiH2) raSanya baguS masA dan peluaNg yang Ada ni kita lengkaPkan keprLuan2 AsaS diri.. RohanI dan JasmanI.. SbluM UjiaN Allah yaNG laGi beSar akaN menimPa dri..

BerkeNaaN ngaN TomYam.. HaHa.. EsoK AKu maU maSak TomyaM Asli Pya.. NdaK pakaI prnCah2 pya... HaHa.. Bru BlajaR baa Dari SepupuKu.. si Aza.. HaHa.. KlaH... ChoW..

3 comments:

c's said...

Salam..

tom yam asli.. hrmm.. resepi tak attachkan sekali ke?

Anonymous said...

masak ampap..hehehe...ikan ampam..x po0nn laptop ampapcecah air asam

Unknown said...

ALLAH SWT MAHA AGUNG.
SABAR,SYUKUR..REDHA.
BESTOMYAM ,BESTNASIAYAM,BESTNASIDAGANG,BESTRENDANG
ADA D BESTOMYAM CAFE ALAMESRA KKSABAH.