Sunday, December 28, 2008

SedarLaa wahai DiRi



Di simferopol ni aku dikelilingi ngan kawan2 arab.. dr syria.. jordan.. mesir.. palestin dan len2.. di rumah aku jugak selalu jak kwan2 arab ni buat usrah.. n majoriti dr dorg ni asal palestin.. hari tu.. sewaktu ada satu sambutan HAMAS di palestiN.. 2 minggu lepaS.. kawaN2 palestin dataNg rumaH.. bila pemimpin Hamas kt TV tubuaT ikrAr.. dorG ikut iKraR sekalI..

aku pndanG jak.. Aku kaguM ngan semangaT dorg.. bila tiba Lagu Tema HAMAS.. dorg Ikut Nyanyi sekaLi.. nmpaK kegembiraan di wajaH dorg.. haTi aku suka.. Tenang.. gembiRa..

hari ni.. Dorg dataNg laGi.. then aku tya.. apa yg tGh jadI.. Rupa2nya.. ISrael sedanG menyeraNG bumi Gazza.. lebiH 150 org SyahiD... daraH dimaNa2.. mayaT bergelimpangan di Mana-mana.. tangisaN demI tangisaN kedengaraN..

aku jusT x tau naPa aku perlu bersediH.. akU x taU.... Hati ni yang tergeraK sendiri.. di saaT ni.. kedengaran ucapan2 ulama dan pemimpin2 islaM bergema di TV.. kenapalAh aku FahaM apa yg dorg cakaP... aku fahaM.. dan menyebbkn hatI ni betmbah2 sakIt..

Org cakaP kita lupa sauDara sndiRi di siNi.. x perlU ckp ttg Saudara SeislaM di tempaT len.. minta Maaf kalo aKu lupa ttg sahabAt2 yaNG dekaT.. minTa maaf kaLo aku x buaT apa2 untuK sahabaT2 yg ada di Uni aku ni.. MInta Maaf sgT2..

minta Maaf.. psL hati ni tergeraK sndiRi tuk fkir psl SaudaRa yang jauH.. dan Hati ni menyeru kepada Sahabat2 yang dekat.. Tuk sama2 Fkir bnda2 ni.. Fkir tanggungjawaB kita di Sini.. SedarkaN dirI sendiRi.. Diri sendiRi laa yaNg paling perLu untuk menyedarkan dan Membangunkan DIri daRi tiduR yang panjanG... Jangan disalaHkan Orang lain keraNa tidaK membangunkan kitA.. Salahkan Diri SendiRi.. keraNa kita X toloNg diRi kiTa sendiRi...

Kita MalAS.............. Kita yaNG selaLu buAng MasA..... Kita yaNG malAs BErfikiR.... KIta yang TErlaLu seRonoK dengaN benDa2 RemeH... SalaHkan DIRi sendiRi... Jan DIsalaHkan Orang2 yaNG nak PertegaK isLAm... Jan disalaHkan kawaN2 yang Membawa KEpaDa kejahataN... SalahkaN diRi senDiRi...

DiRi sendiRi yang SalaH.. KeraNa x naK sedarkaN DirI sendiRi..

Sedarlaaa WahaI Hati.. Bangunlaa WahaI AfiFi.. Ko sgT2 malaS.. Ko TerlaLu banyaK membuaNg MaSA.. SedaRlaa.. Ko taU cakaP jak Psl Org.. taPI diRi ko SendiRi ko x naK sedarkaN.... Bila ko naK banguN ni?? kalo bukaN diRi ko senDir yang naK sedarkaN Hati Ko?? Ko naK harap Siapa??

Ko naK haraP kawan Ko?? ko naK haraP naqib2 ko?? Ko nak haraP Ustaz2 ko?? Ko naK haraP UstazaH2 ko??

n Bila Ko salaH... Ko salaHkan naQib2 ko.. Ko salahkaN ustaz2 Ko... UstazaH2 ko.. Ko salaHkan dan MemperkecilkaN kwaN2 ko Yang nak geraK untuk IslaM....

Bila laGi ko naK sedaR sendiRi Niii??

BgunLaaa...

4 comments:

Anonymous said...

palestin.... tanggungjawab kite: http://test.chedet.com/che_det/2008/12/terrorism.html
samer2 fikirkan

Anonymous said...

Berdzikir dengan nama tuhanmu
Bermunajatlah di tengah malam
Bertaubatlah padanya penuh rasa hamba
Agar doa kita di.. makbulkan
Agar Palestina kita genggam semula
Agar Palestin bebas di tangan kita
Kembali damai disirami air

Kebenaran Al-Quran dan sunnah
Palestina kan dimiliki lagi
Ingatlah Allah dan hindarkan dosa
Palestin kan aman lagi
Dengan ketaatan dan amalan soleh

Palestine you will regain your land
Remember Allah and stay away from sin
Palestine will be at peace again
And filled with the worship of Allah

Dengan kata dan ketaqwaan
Pada Allah yang maha kuasa
Ketakutan dan kelemahan
Peluru dan dentuman
Bukan lagi penghalang
Pembelaan Allah akan datang
Palestin... Palestin... Palestin
Palestin... Palestin... Pa...lestin

-dedicated to all muslimin yang ada sikap -peduli-

Anonymous said...

can you email me: mcbratz-girl@hotmail.co.uk, i have some question wanna ask you.thanks

Anonymous said...

Good article, good things, good feelings, good BLOG!