Friday, January 02, 2009

Kekeringan idea





Adoi.. xda idea tau nak tulis.. alhamdulillah hari nih baru tukar pakej tenet dari 128kb ke 2MB.. wahh... HiHi... kalo yang dulu tu kena bayar 50 griv sebulan. Hari ni pya.. special tahun baru pya.. HeHeHe... 100 Griv jak sebulan.. Adooooii... MurahNyaa... jan jeleS aa.. Kih2...

2 MB kalo yang besa-besa. kalo malam ckit, time-time orang ndak pakai sangat.. boleh naik smpai 5 MB.. adooooii... Aku nda tau cmna aku mau menghadapi kelajuan tenet sebegini rupa.. Kih3... (1st tiMe kan... Siannn.. HiHiHi..)

betul-betul teda idea eh.. Tadi, time perjalanan aku ke universiti.. (mau g solaT jumaat Laa nih) bila smpai di Astanovki (perhentian BAs) kt Vakzal tu.. aku terlihat seorang ayah ni mengendong anaknya yang sedang tidur..

tiba-tiba jak aku teringat sesuatu. gaya dan cara yang sama aku lihat ketika Seorang ayah tengah mengangkat mayat anaknya yang syahid dibom di Gazza. Cuma yang bezanya.. Ayah yang di Vakzal nih tersenyum.. kegembiraan.. suka.. bahagia melihat anaknya tertidur di pangkuannya..

ayah yang di palestin Tu?? Angkat mayat anak sendiri... anak yang pernah memberikan cahaya dan bahagia dalam hidupnya sejam ataupun 2 jam sebelum itu.. anak yang memanggil ayahnya.. lalu dicium di pipi ayahnya.. rupa-rupanya.. ciuman itu adalah ciuman terakhir sebelum anaknya berlalu ke Syurga yang abadi..

si ayah mengangkat Mayat si anak.. si anak yang sudah tidak bernyawa.. sudah tidak kedengaran panggilan manja si anak kecil itu.. si ayah sayu melihat nasib si anak kecil yang tidak bersalah.

lamunan aku terhenti bila aku dah sampai ke Astanovka yang seterusnya. memandangkan aku takut terlambat nak g solat jumaat.. aku bergegas dengan pantas menuju ke surau yang memanggil-manggil.. ( aiseemen.. :-) ... )

okLaaa... nnti laa SambunG... paSni mau buaT ucapaN tahniaH buaT adik-Adik ku yaNG berjaYA dalaM Exam dorg baru-baru nih.. hihi.. Oklaa..

4 comments:

DAMAI said...

ustaz 'ala ada contact x?....

Ibnu Saif said...

Xde plak.. Cuma semalam Sheikh ismail Qadhi Pres ArraiD ada call Sape ntah kt Gazza.. n dorg kaTe.. insyaAllah NasR ( PertolongaN Allah) Akan datanG.. InsyaAllaH..

Anonymous said...

where you come from!

Anonymous said...

Very rich and interesting articles, good BLOG!