Monday, May 18, 2009

Gud LucK !!!!


Sibuk memikirkan Exam yang semakin dekat, aku dapat rasakan hormon adrenalin dalam diriku semakin rancak dirembeskan. Fuhh.. aku melepaskan nafas panjangku. Kemusian kembali menarik nafas itu sambil membayangkan plan-plan yang telah aku nukilkan di atas kertas yang menjadi tatapan aku setiap hari.

Plan.. Banyak objektif yang perlu dicapai dengan jayanya. Aku melihat semua itu dengan hati yang terbuka. Aku tahu bukan aku yang akan memulakan tetapi aku hanyalah menyambung harapan besar itu. Harapan menggunung demi generasi masa hadapan.

Astaghfirullah..... Banyaknya lagi yang belum aku ulangkaji. Masa banyak terbuang dengan benda yang kurang aula. Ya Allah............. Diwaktu-waktu seperti ini, kita memang memerlukan booster semangat tambahan agar terus kuat menjalani hari-hari yang berbaki.

Esok sahabat-sahabat ku yang kini berada di tahun 6 akan menduduki Exam KROK. Semoga semuanya sukses dengan cemerlang InsyaAllah. Kiranya, semuanya telah bergelar DR (UnOfficially) selepas sahaja mereka selesai exam itu. Alhamdulillah...... Syukur banyak-banyak...

Buat yang terbaik. Buktikan bahawa kita orang Islam adalah umat yang terkedepan. Masyarakat di tempat kita sedang menanti kepulangan cahaya yang bakal membuat perubahan geografi dalaman dan luaran insyaAllah.

Gud Luck Semuaa........

Ya Allah.... Berilah kemudahan kepada sahabat-sahabat ku untuk menjalani exam mereka.. tenangkan hati-hati mereka.. buka kan lah pintu-pintu ilhamMu agar mereka dapat membuat yang terbaik untuk exam ini.. Ya Allah... Kabulkan Doa kami... Ameenn...

2 comments:

Nafsah Dulajis said...

saya faham perasaan itu. Tabahkan hati. moga dipemudahkan Allah.

"Wahai orang-orang yang beriman, kalau kamu membela (agama) Allah, nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu"
(Muhammad;7)

insyaAllah...

Ibnu Saif said...

InsyaAllah..... Doakan eh.. :-)