Sunday, July 26, 2009

Senyuman Terukir di Sebalik Peluang


Orang cina bila berhadapan dengan masaalah, mereka melihat kepada 2 perkara.

1. Masaalah yang menyusahkan
2. Peluang disebalik masaalah

Sebagai renungan bersama...



Hari ni alhamdulillah aku join aa sikit-sikit program Titian Kasih II anjuran PSS (Persatuan Siswazah Sabah bahagian Tuaran).

bertolak dari rumah seawal 640 pagi dan sampai di masjid Tuaran pada pukul 0750. Perjalanan yang memakan masa selama sejam dari Putatan ke Tuaran ( Bawa Slow kan.. hehe.. ) sejauh lebih kurang 50 KM.

Sesampainya di Masjid tuaran, aku ditemani Adik Misran yang setia menantiku untuk menjadi Guider yang akan menunjukkan jalan untuk pergi ke Kampung Estet Tenggilan.

Tiba di Surau Kg Estet Tenggilan pada pukul 0830.

Adik-adik..... Ibu-ibu.... AJK-Ajk yang menunggu kedatangan kami melebarkan senyuman menceriakan lagi keadaan dan suasana di Kampung Estet Tenggilan.

Syok Eh.. hehe..... Malas laa mau cerita panjang-panjang... Syok jak la K.. nanti aa cerita..

Balik rumah dalam Pukul 530 Petang.

Penattt....... tapi ndak tido lagi.

Lepas Isyak, berborak dengan Mama Bapa tentang isu-isu semasa yang berkaitan. Yupppp... Best.. hihi..

Then dalam pukul 10 Keluar minum ngan Kawan sampai pukul 2 pagi. Baru jak laa balik ni. Mata MAsih segar.. Pasal Hentam Tongkat Ali 2 cawan tadi. keh3..

Hari sabtu kelmarin, enjoy-enjoy ke program "JASAMU DIKENANG". Anjuran Gabungan NGO Sabah yang menjemput Mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi. So, Tun Paklah memang datang laa ke Kampung Lohan. Program yang diadakan bertempat di Lohan Rest Hause, 2 KM dari Kinabalu Hot Spring ( Poring).

Best Gak.. Berkenalan ngan orang Hebat-hebat.

Mau tau satu lagi yang best??

Ingat Penyayi Rock dulu-dulu eh?? Abang Nash... Hehe..

Aku laa bawa dia ngan seorang lagi Ustaz pulang dari Ranau ke Kota Kinabalu naik kereta adikku jak laa... Persona Maroon dia tu... Dalam perjalanan Balik tu, banyak laa cerita macam-macam. Kongsi pengalaman laa katakan. hehe.. Best..

Makan semua sponsor.. Minyak semua ditanggung.. setiap tempat berenti, mesti makan punya.. Adoii.. tu yang perut sakit tu lepas tu tuu.. Sampaikan terpaksa meminjam tandas orang kampung di Kg Estet Tenggilan bersebelahan dengan surau kerana Tandas Surau Berlobang dan tiada air. hehe.. MaluuuuNya..

Dah aa.. Tidur laa dulu jap.. besok g Hospital pulak.. lepak-lepak jap tengok suasana di hospital tu.. ha lupa pulak mau dicakap. Bukan aku sorang jak yang berjalan-jalan ni. Actually aku berjalan ngan si Daus.. Daus Azinun.. Harapan ni Sahabat kita ni.. hehe..

so besok kubawa si Daus g join aku praktikal. Tengok-tengok keadaan jak baa... orang cakap, ambil bau jak.. bau-bau darah ka.. bau apa-apa laa yang ada di hospital tu.. hehe... Aku pesan ngan si daus tadi.. besok kalo dorang tanya tahun berapa... cakap jak tahun 4... Juniorku laa maksudnya.. hihi.. Bukan orang tau jugak kan.. Lepak aa.. ada jugak labcoat Lebih ku..

dah aa... berjuta yang mengharap di belakang... Berat amanah yang dipikul.. Ya Allah.. berikanlah kami keikhlasan... tunjukkan kami jalanMu yang lurus... Pelihara kami.. Ampunilah kami.. Ampuni Ibu bapa kami..

Layan jap LAgu Abang Nash ni.. :P



Yang bestnya kan.. Abang Nash ni Suaranya masih Power lagi.. Superb.. Camni laa suaranya.. serak-serak sedap.

satu lagi yang best..... dimana-mana jak kami singgah... Kami mendapat Tumpuan.. haha... Aku cakp ngan ABg Nash..

" bAng.... Bangganya..... KAmi ni pulak yang macam artis... haha.. Menumpang Popular je kami ni bang... haha.. "

Sampai di Restoren Tanjung Aru.. Kereta-kereta yang lalu semua angkat tangan.. haha.. ada satu ni.. dalalm 4-5 orang dak-dak muda... berhenti pasal mau bersalam jak ngan si abg nash ni.. hehe.. Yang tepi-tepi ni tumpang jak laaaa... hehe...

Ustaz Hj Sirun tetap low profil... Lepak jak.. keh3..

ok aa.. Tido dulu... mati aa ndak cukup tido ni.. adoii..

0 comments: