Friday, November 06, 2009

BahayaNyaa..







500 000 dah infected oleh flu nih.. sehingga hari ni lebih 100 orang dah mati..

MasyaAllah... Apa jadi di Ukraine nih?? InfluenZa H1N1 ?? tapi ikut info dari kebanyakan Doktor ukraine.. ia bukannya H1N1, tapi Pneumonic Plague yang disebabkan oleh bakteria yang diberi nama Yersinia Pestis..

Symptom lebih kurang H1N1, tapi yang ni lebih teruk lagi kot.. Besanya Bacteria ni digunakan sebagai Bioterrorist attack. Banyak gak khabar-khabar angin yang kata benda ni ada kaitan dengan pilihanraya yang akan datang.

Di kiev minggu lepas, banyak dah orang awam yang pakai Mask. Awek-awek suma tutup.. cam pakai purdah dah.. ( Lawa eh Ruski pakai cam Purdah nih.. huhu.. ). Sekarang ni pulak cuaca tengah nak sejuk, berangin dan kering. Huhu.. lagi laju laa Infection nih.

Tapi tu di Kiev laa.. Camana di SImferopol pulak? Simferopol macam teda apa-apa jak.. hari pertama aku gi rinak, macam sikit sangat jak yang pakai, temasuk aku, hihi.... Kadang-kadang orang pandang cam pelik pulak aku pakai mask. Tapi mau tau.. Ubat-ubat antiflu ni dah habes di kebanyakan Apteka (Farmasi). Begitu jugak halnya dengan Mask. Tapi peliknya, sikit pulak yang pakai kan.. huhu..

Plague nih, kalo lambat amik rawatan, dalam banyak-banyak artikel kata 100% pesakit tu akan mati. Huhu.. Tapi bagi aku, 99% jak.. 1% bagi kat Tuhan.. hehe.. dan 1% ni laa yang paling penting.. yang akan menentukan Mati atau Hidup. kan??

Nasihat tuk diri sendiri dan kawan-kawan... Hati-hati laa sikit.. Jangan asyik jalan sana sini.. Cuti nih.. manfaatkan sebaiknya.. (Huhu.. ni lebih kpda diri aku yang malas nih.. )

ya ALlah... dah2.. SOlat maghrib dulu.. Camana leh telupa yang waktu maghrib sudah masuk.. K CHow.. Malam ni stay Hostel.. ada Keja sikit.. Meluangkan masa ngan kawan-kawan.. Oklah..

Semoga kita semua dijauhkan dari penyakit-penyakit berjangkit nih.. penyakit zahir dan batin.. Ameenn..

0 comments: