Monday, December 21, 2009

Printer itu..



Saja jak kongsi-kongsi kisah.. teda idea kan mau tulis apa.. hehe.. Layan jak laa k.. ;-)

Jumaat malam sabtu..

2.00 pagi..

aku terbangun dari tidur dek kedengaran suatu bunyi yang kuat.. Hemm?? Printer?? Pasal printer tu hidup sendiri?? pelik nih.. Adoii..

Dari katilku aku melihat printer tersebut.. Apa benda yang dia sedang print nih.. Huh?? Print soalan objektif kelas tadi ??

sebenarnya khamis malam jumaat lagi aku sudah print kertas soalan tersebut.. Jumaat merupakan kelas last untuk Children Infectious Disease di hospital Marino..

selepas lebih dari 24 jam.. Printer tu print lagi sekali soalan-soalan tuh dengan sendirinya..

di rumah ni aku tinggal seorang diri sahaja.. Teda orang lain bersamaku..

aku bangun dari tempat tidurku.. aku bergegas mematikan printer tersebut kerana takut kerugian kertas memandangkan kertas disini mahal jugak harganya.. dan satu lagi.. bunyinya yang kuat mungkin sahaja boleh menggangu jiran sebelah.. yang dihuni oleh nenek yang tengah sakit..

Laptopku seakan-akan baru direstart.. (Ni maybe terestart ngan sendirinya... normal laa nih..)

Mengantuk time tuh.. aku malas nak fikir banyak.. lalu aku menyambung tidurku..

Pelik punya printer... maybe semalam aku ada tertekan dua kali print benda tuh.. Barangkali laa... aku pun ndak ingat sudah.. tapi sepasti aku.. benda tu aku memang sudah habis print.. dan bukan itu sahaja... selepas print benda objektif tu.. aku print benda lain lagi.. Mekanisma printer hidup dengan sendirinya tidak aku ketahui bagaimana..

abaikan laa.. hehe..

Mungkin... ntah laa.. abaikan...

2 comments:

Siyen2 said...

Asalamualaikum,
Allah itu Teramatlah Hebatnya sehingga perkataan yang ada pada manusia tidak mampu mencapai untuk mentasbitkan keHebatannya. Hanya istilah yang diberikan melalui Rasul-RasulNya (Selawat dan Salam keatas Mereka semua)sahaja yang paling tinggi yang dapat kita gunakan untuk mentasbitkan keHebatanNya namun KehebatanNya belum juga dapat kita tasbitkan.

Yang telah disampaikan kepada kita dan mampu kita fahami ialah 'Kun faya Kun'.

Maka saya memahami apa berlaku pada printer tersebut adalah kurnia Allah SWT yang luar biasa keatas dirimu dengan memperlihatkan sedikit dari keHebatanNya.
Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah.

Benarlah sabda Rasullullah SAwS 'Selangkah hambaNya menuju Allah SWT Dia akan membuat Sepuluh Langkah menuju hambaNya'.

Wallahualam.

Ibnu Saif said...

Alhamdulillah.. :-)