Sunday, June 28, 2009

Menunggu hari PulanG


Alhamdulillah.. Habes juga akhirnya exam yang berlalu selama sebulan lamanya. Alhamdulillah..

Exam-exam macam ni memang sangat-sangat menguji keyakinan dan keimanan kepada Tuhan. Fuhh.. Aku pun tak tau aku lepas ke tak ujian ni.. Semoga semuanya diterima Allah.. Ameenn..

Sekarang ni teringat nak balik Sabah je ni.. Balik... Balik... InsyaAllah balik Malaysia 2hb depan via Turkish Airline Singgah Jap kat Istanbul n turun kat Singapore. Then dari Singapore balik nek Air Asia sampai KK. InsyaAllah...

Ada 4 hari lagi sebelum nak balik. Nak buat Apa niii?? hihi..

Apa lagi... Plan laaa apa barang mau buat sampai Sabah nanti kan.. Banyak gak kerja mau buat ni. haha..

Ada gak kawan yang tak balik Malaysia.

"So.. ko tak balik ni ko buat ape laa kat sini?? "

"aku lepak je laa.. tak buat ape2 pon.. boring laa... "
Jawab Bro X

"Boring eh.. balik je laa Malaysia.. leh wat banyak benda.."

"tak laa... takde orang pun kat rumah.. Adik aku kat KL.. Mak aku ade kursus 6 Bulan kat Kedah.. n Bapa aku sekrang kat Papua New Gunie.."

"Ha?? Jauhnye semua... Pastu engko kat sini.. huhu... " Balas aku..

"Ntah laa.. sama je.. balik Malaysia takde pape gak.. duk rumah je.. buat ape.. baik aku duk stay sini je.. "

Hmmm... aku terfikir gak.. Hmmm... Tul gak tu..

"Then ko gi laa Jalan-jalan ngan member-member ko ke.. "

"Member?? Hmmm... Dorg semua keja laa.. taknak laa kaco.. dorang pun bukan ade masa gak.."
Rungut Memberku tu..

ketika itu aku terbayang-bayang tempat lahirku. Aku pun tau yang kawan-kawanku pun ada yang masih belajar, sudah bekerja dan lain-lain. Semua ada tanggungjawab masing-masing. Yupp.. semua orang sibuk dengan tugas dan program sendiri.

Apa yang aku nak buat balik nii?? Huhu...

Banyak..... Yupp.. Banyak...

Praktikal.. Kereta... Mengembangkan Pengaruh.. (HeHe..) Layan adik-adik.. keluar ngan member.. Join Program-Program masyarakat... lepak ngan Sepupu-sepupu.. Banyakkk lagii.. Yupp... Dalam kepala ni idea datang mencurah-curah..

actually kan.. Hihi... taun lalu pun macam ni jugak.. banyak je plan yang nak buat.. tapi sikit je yang aku dapat wat.. huhu... Takpe2.. pelan2..

N sekrang ni... AKu teringat Kereta Wira aku tu je laa... Yess.. aku dah ade lesen kereta.. (dah lama dah ade... cuma dulu ade masaalah sikit.. then lesen aku kena tarik.. huhu... malas laa nak ingat lagi.. biar je laa.. ) So, bila dah ade lesen keta, maksudnya aku leh jalan kemana-mana je tanpa perlu berhati-hati dengan Polis traffic... Hehehe...

Sebelum-sebelum ni memang takde lesen pon.. Jumpa Traffic aku buat-buat serius je.. Hihi... tak kurang juga yang lari dari Polis.. nampak polis kat depan, Then pusingggg... Jan tak pusinggg... nak Bayar RM 300??? Tak nak aku... Ape lagi.. Pusing je laaa... Hehehe.. Idea sepupu aku laa ni.. Time tu, ade gak yang mencontohi aku.. turut pusing.. maybe dia pun takde lesen kot... atau dalam keta dia ada dadah ke.. haha...

Aku masih lagi Trauma selepas accident 10 bulan yang lalu. Yuppp.. Trauma.. Alhamdulillah.. aku masih lagi sihat WalAfiat.. Yang paling aku ingat.. hari aku accident tu.. aku memang tak baca apa-apa pon ayat-ayat ke.. Bismillah ke.. terus je jalan.. pasal time tu memang nak cepat nak settlekan benda. Then.. "DUMPPPPP" Accident..

Hari-hari sebelum tu.. aku rasa dah nak dekat 20 kali dah percubaan-percubaan accident. Maybe berkat BisMillah dan sedikit surah-surah yang dibaca kot sebelum memulakan perjalanan yang menyelamatkan aku dari segala bala dan bencana.. Allahu Rabbii...

entahlah dah berapa kali aku bercerita tentang accident ni dalam blog aku ni.. huhu... Complication of Trauma laa ni kot.. hehe..

Oklaaa...... Nak Solat Asar Dulu.. tapi kena tunggu Kain pelikat yang baru cuci tadi kering dulu... haha.. Lepak jap laa... Dah.....

Yang dah nak balik tu... plan laa sumting... Sekurang-kurangnya kita balik ni... orang ingat kat kita.. Orang terasa kepulangan kita dan merasakan kehilangan kita bila kita balik ke sini semula.. hihi....

Ok aa.. Nanti SambunG.. Chow.. :-)

2 comments:

Nafsah Dulajis said...

"Mengembangkan pengaruh?"
i like those words...hehe..
btw...buat attachment lagi ka? suda terer tuh x payahlaa...
ada prog di terengganu...dtgla klu free...
klu sy jadi blk sy drop a line spy senang kontek..kut2 ada kerja kecemasan...
roger n out...happy summer holiday..

syauqi said...

assalamualaikum lain kali singgah mesir dulu baa, baru balik msia.

asii kaa?