Friday, October 24, 2008

MalaM...


MalAm yaNg kelaM
Angin berTiuP saYu
menDingiNkaN WajaH dan Diri
keseJukaN terasA
masUk menusuK ke TulanG

LalU kuBaluTi diRi
DengaN baLutaN
YanG sedikiT memanasKan TubuH
KU KemBali MengukiR senyumaN
menikmaTi kesegaraN MalaM cipTaanNya

MalaM yaNg SayU
KubaCa KaLamNya
KuteliTi...
AduH.. PerasaanKu Menyelubungiku
AirmaTa ku MenitiS
AtaS kasiH dan SayaNGNya...
yaNG Dia janJikaN
buaT hamba-hambaNya yang Hina Dina
DeruAn OmbaK rahmatNya
TeraSa sampaI ke LubuK HatiKu

MalaM yaNg Sepi
SesePi haTi yaNg KekaburaN
Dari CahaYa Ilahi
Iya...
aku MengaKu di DepanNya..
bebanKu terLalu beraT
tanGungjawabKu teRsangaT payaH

MasaalaH deMi MasaaLah
TimbuL di fikirAnKu
SetengahNya aku Biarkan
SetengahNya aku Cuba SelesaikaN
Hari BertambaH hari
keKuataN haTiku..
BerkuraNg dan MenuruN
Dibelenggu Dosa daN kekotoraN
AkibaT Mata dan Hati
yaNg tidaK dipanDu dengaN IMan
MungkinKah beluM sampaI cahaYaNya
atau.. Aku yaNg membiarkaN cahaYa itu Pergi

Ya AllaH... Demi MalaMMu yaNg heninG ini..
Ampuni DosaKu..
Aku serahkaN Segala UrusanKu padaMu
aku LemaH
ya Allah.. Pandangla AKu..
HambaMu ini mengharaP pAdaMu
Ampuni Aku
Ampuni Ibu BapaKu
KeluargaKu..
dan Seluruh Muslimin dan Muslimat...
PandulaH aku Ke jalaNMu
tunjukakaNlaa aku jalaNMu..
jangan biar aku DidalaM seluT Dosa ini lagi
jangan biar AKu lemaS
dalaM pertarungaN yaNg bisa MelalaIkan
LembutkaN Hatiku
SelembuT SayaNgMu...
TajaMkan FikiraNku..
SetajaM FikiraN NabiMu..
Ampunila aku..
Sebgaimana EngkaU menGampuni Ahli UhuDMu...
JadikaN Akhirat TempaT TujuanKu
Ampuni Aku WahaI TuhaN...
Ampuni Aku..
Ameen..


0 comments: