Wednesday, October 01, 2008

RelaX or LepaK???

" Relax la bro... LepaK je.. "

"leks baa kau joe.. pelan2 baa"

"aisee..... rilek jak... jan ko camni baa.. apa juga yg ko mau cepat2 sgt ni??"

"lepak laa bro.... pehal wei.."

hehe... ni adalah perktaan2 yg slalu aku gunakan.. LEPAK... RILEX...

apa sbnrnya bnda ni?? napa kita perlu lepak.. au rilex dalam melakukkn sesuatu kerja..?

1 perkataan... banyak makna.. terpulang kepada camana cara kita menilai perkataan LEPAK.. au ReLaX ni.. salah cara melihatnya... kesudahannya pun akan hampeh mcm hampas.. kalo betul cara melihatnya, kawan dan lawan akan hormat.. hehe..

ReLaX boleh membawa kepada 2 condition. 1 yang merosakkan.. dan satu lagi untuk meneruskan survival diri. yang merosakkankan tu camana??

ReLaX yang membuatkan dirinya menagguh2 kerja.. dekat2 mau exam.. bru mau bertungkus-lumus bljar... tu pun 2-3 hri jak lagi.. soklannya mcm gunung kinabalu.. 2-3 hari mana laa smpat mau cover semua... kecuali otaknya mcm otak imam syafie.. baca buku mcm scan kertas jak.. tapi imam syafie pun yang otaknya sgt cerdas pun bersungguh2 dan x buat RELAX yang merosakkan diri sndiri.

RELAX yang ke-2.. bila terlalu banyak kerja bersarang di dlam kepala.. kita kena berhenti seketika... tuk susun balik.. fikir dan organize satu persatu... kena put 1st thing 1st..

cth len... org nak cari gaduh ngan kita.. mmg laa time tu emosi ckit kan.. kalo ikutkan perasaan dlm hati ni... aisee.. boleh jak baa.. kalo sakit.. sama2 sakit baa.. kita kena tumbuk.. dia kena tendang.. hihi.. kita kena mata.. dia kena kepala.. n hidung... (dia kena lebih ckit laa) haha..

so ikutkan hati.. mmg camtu.. tapi kalo kita rilek jap... fkir n tenangkan diri.. lawn dgn cara yang lebih proffesional.. FUHH.... KWAN DAN LAWAN beb GERUN....... senyum.. snyum jugak.... tapi bro.. senyuman terlalu banyak maksudnya....

senyum org yg berstrategi... adalah senyuman invader.. yang punya matlamat dan tujuan.. samaada matlamat baik au buruk.. x kisah laa.. haha... gelak org yang RELAX yang 1st td.. gelak yang tidak ada makna... hihi...

senyuman org jahat yang berstrategi bakal mengalahkan dan menyisihkan senyuman org baik yang langsung x tersusun hidupnya.. dan begitulah sebaliknya...

dimana Kita?? fkir2 kan...

0 comments: