Wednesday, October 29, 2008

PengalaManKu....

SimferoPol Di WakTu MalaM - AutuMn-

Apa ada pada pengalaman?? Study, BerprogRam, BisneS, berSosial, bergaduh dan macam-macam lagi. Alhamdulillah banyak pengalaman2 yang manis maupun yang pahit yang telah aku rasakan sepanjang aku belajar di uni yang boleh dikatakan popular jugaklaa dikalangan dak2 medic. HaHa.. semua orang ada pengalaman masing2. pengalaman2 ni sebenarnya mengajar erti sebuah kehidupan dalam diri kita. Semuanya mempunyai seni dan gaya yang tersendiri.

Adoi... Hilang idea2ku bila aku mau pikir ayat2 best tau. adoooiii..... ndak payah laa tau buat ayat2 skema ni. ndak besa baa..

klah... mehlaa aku cita ckit2 pengalamanku cni.. haha... syok gak sbnrnya.. aa... syok laa bila aku pikir2kan balik. 5 taun sdah aku cni di bumi ukraine ni. pasni mau pindah sewa luar plak. insyaAllah akan tinggal ngan sahabat dari syria. Fuhh.... satu bnda baru gak bagi aku.. tggl ngan non-malaysian. ndak penah ba tggl ngan org luar sblulm ni. tu yg sedikit excited tu.. n sedikit khuatir gak.. psl ndak biasa kan.. tapi insyaAllah ok laa...

malam ni spatutnya ada meetg psl progrm kurban bairam anjuran.... haHa.. anjuraN sapa ntah.. apa mau namakan aa... Anjuran JwatnkuaSa pelaksana Majlis ni jak La... tapi kita Ajak laa Kelab Umno.. IsiM.. n GamteT join sekali Tuk memeriahkaN Majlis. Tapi.. Bikin PanasnYa..... HaHa.. 5 org Jak yg Dtg meetg.. Bikin PanaS btul.. Aiseemen... hehe.. Alaa.. buat pun awl sgt kali.. pkul 7 mlM... iyalaa kan.. sekrg kan isyak Masuk Awl.. 630 sdah isyak di suraU.. so besanya meetg Kan buat pas IsyaK.. hehe... Tesilap Laa ni... so Meetg TangguH esoK..

Fuhhh........ Kemlasn aku untuK berfikir Sgt2 melemahkaN ingatan.. risau ni... ditambah lagi ngan dosa2 mata dan hati... adoi.. maklumLaa.... org PutiH ukRaine ni kebanyakaNnya laWa2... Astagfirullah..... ControL2.............

penah skali tau.. hari tu kt bakchisarai wktu prtama kali g tengok stok ayam halal.. ni crita wktu balik laa ni... iyaa laa kan.. kita buknnnya biasa di tempat tu.. kalo dari simferopol ke bakchisarai ambik masa sejam jugak laa... wktu balik tu aku jalan kaki jak.. so aku lupa sdah mana AvtoVakzal (buS StatioN) Nya.. so aku pun tya laa ngan Sorg DebusHka (pmpuan) ComeL ni.. HeHe..

"Zdraztvuitye Debushka... Mozhna SpraciT.. Vi znaiete Gdye AvtovakZal NakhoditSa" "AvtoVakzaL?? eta Na Verna.... PryaMa......... e paTom CpraVa ChereZ daroGu" Jwb Debushka tu.. aku Tya lagi smbiL aku memaniskaN senyumanKu... "eta Daliko Ili NyeT.... PeshkoM mozhna Da??? " "KaneshNa MozhNa..... " jwapaN ringkaS diselangi senyumaN yaNg bikiN panaS dari Debushka tu.....

"selamat sejahtera.. boleh tya ka.. ko tau ka dimana bus station?? "
"Bus station?? oo... ko g depan ni.. lalu jalan sebelah tu.. then turn to kanan jalan.... pastu trus jak jalan.."
" jauh ka jgak tu?? jalan kaki jak boleh ka?? "
"mestilah boleH.."

Huhhhhhh.... igtkan betul laa Debushka tu ckp.. aku ni pecaya gak La.... tengok2... adooooiiii... mau 3 KM jgak aku jalan kaki jak smpai ke stesyen bas tu... Bikin Panas Btul La... menyesaL aku tercair Seketika ngan Debushka tu.. rupa2Nya senyumaN tu sgT menyusahKan HiduP aku Jak.. ahaha..... KifaraH Dosa laa Tu... Baru tau kan.. sapa suruh... HaHa..

Hmm... nnti Laaa.. kita CoRet2 PengalaMn2 len Plak.. merepek laa Aku mlm nii... Mo tDo dulu... K... smbuNg nntI....

5 comments:

Anonymous said...

Assalamu'alaikum ya tuan ipi...
mcm mn mo contact kau ni ya? ada bnda aku bncg ttg hajat ko tu...^_^

Anonymous said...

satu lg,aku ada blog baru...jmput la lawat dan bertukar pndangan...klik jak pd nama aku di atas ya....^_^

Putranda said...

di sana kena cakap bahasa ukraine ka?? berbelit lidah saya mo sebut itu ayat...hehe...ya teruskan usaha pi...:)

agirlFaith said...

oo...ini blog engkau ya?

Tuhan curahkan Belas kasihanMU...

gmana cara skalipun engkau mnentang saya,aku xkan pernah Goyah!! sbb Tuhan itu hidup dan Takutlah akan Tuhan ALLAHMU..

adehh! akhirzaman____!

Azizul bin Julirin said...

salam bang ensem
gmbr 2 cm light pollution jak hoho
doakan kami d cni. ngh xm ni