Sunday, January 11, 2009

2nd Message ReceiVed




AssalamualaikuM..

enti…bukan ana tidak mahu memandang wajah enti, tapi ana berdoa agar wajah ini menghiasi hari2 nanti.. hari2 yang pasti.. (Maybee...)

bukan ana tidak mahu melirik senyuman pd enti, tp ana selalu tersenyum didalam hati,agar senyuman ini ‘mahal’ dihari cincin di sarungkan di jari,
(iye Eh??)

bukan ana tidak mahu bertanyakan khabar pd enti,tetapi ana sering mendoakan agar satu hari nanti,ana tak perlu bertanyakanya dan ana sentiasa merasai..di hari2 yang pasti…
(Ameen..)


bukan ana tidak mahu bercakap dgn enti,tapi ana ingin menghabiskan bicara2 ana,tika mana ana dan enti ‘bukan’ lg ‘ana’ dan ‘enti’..di hari2 yg pasti… (Yeah.. JiwanG KaraT tul.. HaHa)

bukan ana tidak mahu chatting dgn enti,tapi ana takut jari2 ini tidak diizinkan lg untuk membelai rambut enti,dihari2 yang pasti.. (PoYooo.. HiHi..)

bukan ana tidak mahu mesej dgn enti,tapi bimbang Allah menarik kenikmatan ini di hari2 yg pasti,tika itu mungkin Allah menarik nikmat cinta duniawi yg dinikmati di waktu ini.. (Adoii..)

bukan ana tidak ingin memandang wajah enti,tp,ana bimbang wajah ini tidak akan lg memberikan senyuman di setiap pagi,di hari2 yg pasti… (PndanG wajaH?? HaHa..)

bukan ana tidak ingin memandang senyuman enti,tp ana bimbang senyuman ini pudar dan layu,di hari2 yang pasti.. (X nmpaK pon..)

bukan ana tidak ingin membelikan hadiah untuk harijadi enti, tp bimbang ana hadiah itu adalah terakhir dari ana untuk enti..tidak lagi ,dihari2 yang pasti.. (AlamaT x taU.. Tu yg x bg Hadiah Tuu... Kih3...)

.......................................................................................................




AdoiLaa.. baik sgt laki ni kalo bagi msg macam nih kat pompuan.. Ayaaaaat.. Adoii.. Confirm pompuan yang dapat tu rasa beruntung sangat. Boleh jatuh air mata gak ni bila baca.. (Pmpuan jak laa.. Laki kalo pompuan bg msg2 ayat2 power.. Dorg Cool jaK.. Kih3... )

Yang Word2 Hijau tu Mmg jawapan aku laa.. Maksudnya aku tak macam nih.. JiwanG karaT Tul.. Kalo member2 nampak ni.. cthnya Ramzan ka.. Si syawaL ka.. si IQbal ka.. HaHa... Msti gelaK pya laa.. So, AKu kena bErterus TeranG.. HaHa..

Bukan hari ni koT.. Biar Masa yang menenTukan.. (Aiseee.. ni ayat ada kawan sorg.. Dulu2 laa... Ayat last dia ckp camni laa.. "Biar masa yang menentukan.."..) Time tu aku memang x faham ape maksd dia.. Masa yang menentukan.. Kenapa plak Masa?? Kan Allah yang menentukan segalanya... HiHi..

Budak2 lagi tiMe tu.. pengalamaN hiduP tak banyaK.. makSud "Biar masa yang Menentukan" tu ialah.. dalam hidup ni kita kaan bertemu dengan pelbagai rupa dan macam dugaan, yang mana semua inilah yang akan membentuk diri kita. Kejayaan diri kita dalam menempuh segala cabaran ini akan memahamkan lagi kita erti hidup sebagai makhluk yang bernama manusia.

Keputusan yang diambil sesudah mendapat pengalaman dan ilmu yang luas adalah lebih tepat jika dibandingkan dengan keputusan setahun jagung.

Tapi suasana disini amat memutarbelitkan hati aku. HaHa.. Setiap tahun ada jak yang kahwin.. yang betunang.. Si Budin pun dah tunang.. Mael... Kasya.. Shahrul.. ( mm.. Bang Pai (Fairous Asmatullah Khan) dah tunang eh?? Tolong confirmkan eh member2 rapat.. HaHa...) sapa lagi... yang kawen pun ramai dah.. Bg Ali.. Bg Taufik.. Mash... Kimi.. Arep.. yang lagi Syok.. Bg Azmi.. sekrg dah nak masuk yang ke-2 dah.. (Anak yg ke-2 ye.. Bukan isteri yg ke-2.. Kih2...) Cabaran buat yang lain2 pasangan bahagia.. Kih3...

Kita tak boleh terikutkan Suasana. Kena jadi bagaikan Kerang di dasar lautan... atau.. "Bagaikan ikan Di laut Masin.." haha.. Yg ni pun kawan gak yang selalu sebut.. Sampai satu hari... aku kata kat dia.. "mmm.... xde contoh lain ke nak bagi... Asyik ikan ni je... " Hihi... Kalo betul nak buat keputusan, biar diri betul-betul sudah bersedia. Ni asyik nak mengharap Isteri bagaikan Fatimah Az-Zahra... tapi Diri x Macam Ali Karamullahu Wajhah..

Prepare2..... jan fikir nak mencari yang baik-baik jak... tapi yang paling penting.. kita kena berusaha untuk menjadi yang terbaik dulu. Tak yakin eh dengan Firman Allah..?? Lelaki yang baik tuk perempuan baik.. dan perempuan baik tuk laki baik.. Kalo yakin.. Cara nak cari yang baik dan terbaik... Kita kena jadi yang terbaik dulu.. InsyaAllah Allah akan kurniakan yang terbaik buat kita..

Tapi tu tidak bermakna untuk kita melepaskan diri dari berusaha untuk mencari.. Cumanya.. Pentingkan yang lebih penting. benda yang terlebih penting ialah persediaan diri kita sebelum kahwin.. kerana kita akan masuk ke satu alam yang tersangat-sangat lain dari kehidupan sebagai orang bujang. Kalo dalam kehidupan bujang pun kita ndak boleh manage diri sendiri, inikan lagi selepas kita dan menikah dengan anak orang.

Satu lagi.. buat semua sahabat.. Apa2 yang kita buat... Persediaan diri.. ataupun nak mencari ka.. buatlah ikut apa yang telah ditentukan Allah.. Jan jadikan istilah-istilah yang nampak macam Agama sikit.. (Cthnyaa... Ukhwah Fillah.. Ana.. Enti.. hihihi...) sebagai penghalal kita untuk buat benda-benda yang terlarang dan syubhah.. Biasanya orang akan buat mcam tu.. Gunakan Ayat-ayat keagamaan.. Tuk nak mengurat pompuan ni.. orang pompuan ni memang Emo ckit... Sensitif laa orang cakap.. kena jak ayat-ayat mcm ni.. cair terus... hihihi.. macam lilin dibawah api..


Ikhlaskan diri.. Hati.. semuaNya untuk Allah... nescaya kita akan dapat KemanisanNya.. alangkah indahnya Hidup bersaMa Islam...
-Peace For Palestine -


1 comments:

DAMAI said...

alamak..isu sensitif ni...sejujurnya,prnh dpt sajak tersebut...tp,saya cool je hehehe

semoga terus diberi kekuatan..

namun,terus berdoa agar sajak itu akan menjadi kenyataan atas redha-Nya...ameen..