Tuesday, January 13, 2009

Umno dan Tun Mahathir

Hmm... Aku suka kat Cara Dr MahathiR.. Aku suka idea-idea yang dilemparkan biarpun ianya bukanlah satu benda yang baru. Aku suka tengok kesungguhan dia melawan Puak-puak si Zalim (Zionis Israel dan Amerika) walaupun dulunya dia pun ada kes sikit. Aku suka keteguhan prinsipnya diwaktu Malaysia dilanda kegawatan ekonomi yang sangat teruk satu ketika dahulu.


Cumanya Minat kita terhadap kepimpinan seseorang tidak boleh mengubah Prinsip yang ada di dalam diri. Kita contohi apa yang baik darinya, dan buang jauh-jauh apa yang buruk dan keji. Bukankah satu ketika dahulu dia pernah menyuarakan pandangannya terhadap dunia mengenai Isu Palestin dan Umat Islam, dihadapan pemimpin-pemimpin Amerika dan eropah dengan sangat bernas.



Dalam satu Ceramah Sheikh Yusuf Al-Qardawi, Sheikh pernah menyebut tentang Jasa Dr Mahadir ni kepada umat Islam (taPi Sheikh x cakap laa nama Dr Mahathir.. Kalo x silap laa.. ). Tuan Guru Nik Aziz pun pernah memuji Dr Mahadir dalam kekuatannya menyatakan pendapatnya terhadap kekejaman Zionis dan yahudi laknatullaH.



Aku memang suka dengan caranya. Ntahla, kalo orang lain tak tau laa.. lain orang lain cara memandangnya. Ada orang pandang laut.. dia nampak rezeki ikan.. ada yang nampak kebesaran Allah.. ada yang nampak Minyak.. Ada yang nak cari ketenangan.. So terpulang kepada individu bagaimana kita nak menilai sesuatu.

And yang paling penting.. Nilailah dengan hati yang terbuka. pandang dan luaskan fikiran. Fikir dan teruskan berfikir.. WallahuA'lam..


0 comments: